PLANINARI IZ BILEĆE OSVOJILI VRH ŠKRLATICE U SLOVENIJI

Planinarsko društvo „Koritnik“ iz Bileće organizovalo je ekspediciju na „Škrlaticu“ u Sloveniji, koja je druga najviša planina u Sloveniji. Uspon od 2740 metara nadmorske visine uspješno su savladali Ivana Tabaković, Predrag Lero, Srđan Savić, Milan Uljarević i Miljan Topalović.

Provjerena ekipa od pet članova put Slovenije krenula je u subotu 2. avgusta da bi u Aljažev dom na 1015 metara nadmorske visine u dolini Vrata stigla u večernjim časovima.

„Krenuli smo u nedelju ujutru iz doma sa punom opremom za bivakovanje prvo do Bivaka IV, koji je otprilike na pola puta na prijevoju Rušju (1980 mnv). Do njega nam je trebalo oko tri sata hoda po prilično strmoj strani ispresijecanoj šumom i siparom. Tu smo se malo odmorili, ručali, ostavili višak opreme i krenuli ka vrhu. Do vrha smo se peli oko četiri sata, od toga oko dva sata u strmim stranama i siparu, a druga dva sata u stijeni. Staza kojom smo se peli u stijeni je osigurana sa sajlama i klinovima,takozvanim feratama. Morali smo da se penjemo vrlo oprezno zbog mogućih odrona i velikih nagiba na pojedinim dijelovima staze. Oblaci su nam stalno prijetili sa kišom, koja nas je srećom zaobišla. Na vrh Škrlatice stižemo oko trinaest časova gdje smo bili nekih pola sata, a nakon toga se spuštamo do Bivaka IV gdje smo noćili. U ponedeljak ujutru u pet časova krećemo do Aljaževog doma i stižemo za nekih dva sata. Posle kraćeg odmora krećemo nazad u Bileću“, izjavio Milan Uljarević iz Planinarskog društva „Koritnik“.

Ukupan uspon koji su savladali planinari iz Bileće je 1725 metara nadmorske visine. Tokom ekspedicije nisu imali nekih ozbiljnih problema, svi učesnici su izašli na vrh, pa se ekspedicija smatra uspješno izvedenom.

Veliku zahvalnost članovi Planinarskog društva „Koritnik“ uputili su Opštini Bileća na podršci u realizaciji ekspedicije u Sloveniji.

RADIO BILEĆA

ANKETA

Da li ste zadovoljni novom autobuskom stanicom?